Deze website maakt gebruik van analytische cookies waarbij IP-adres wordt geanonimiseerd. Met deze cookies krijgen we door middel van statistieken inzicht in het gebruik van deze website.
Škoda - Le tour du Sofa!
In opdracht van Achtung ontwikkelde WebHare de populaire second screen game 'Le Tour du Sofa' van autofabrikant ŠKODA (sponsor Tour de France). Met deze game reageerden tourliefhebbers vanaf de bank op live gebeurtenissen tijdens de Tour de France 2012 en voorspelden zij het verloop van de etappes.
De real-time second screen game werd gebruikt om meer interactie te creëren tussen de Tour de France en televisiekijkers. Wielerexpert of niet, iedereen kan meespelen! Echte gebeurtenissen in de tour (zoals een crash of overstekende koeien) worden gesynchroniseerd in het spel. Door hier snel op te reageren, verdienen spelers punten. Net als met het voorspellen van sprints, beklimmingen en finishes. Spelers konden strijden tegen Facebookvrienden of het hele land, voor de grote hoofdprijs: als VIP naar het finish weekend van de Tour de France, en als extraatje een gloednieuwe ŠKODA Citigo.