Škoda Yeti Nachtjacht

Direct na zonsondergang kon de jacht van start gaan... op de nieuwe Škoda Yeti Tour! In 2011 lanceerde Škoda de online game Yeti Nachtjacht, ter promotie van de nieuwe Škoda Yeti. Spelers door heel Nederland maakten 14 dagen lang kans op een Safari in Zuid-Afrika, door te Yeti te pakken te krijgen. 

op jacht voor de felbegeerde hoofdprijs

In de online game konden spelers voorspellen welke sluiproute de Yeti in het holst van de nacht door Nederland nam, en vallen zetten om hem te slim af te zijn! Hoe vaker de Yeti in een val kwam, hoe meer kans op de felbegeerde hoofdprijs: een Safari in Zuid-Afrika. Door vrienden op de hoogte te brengen via Facebook, Twitter, Hyves of e-mail, konden spelers meer vallen verdienen om de pakkans te vergroten. Ook waren er vallen te verdienen door het scannen van een QR-code bij Škoda dealers, of door de Yeti tijdens zijn route in het wild te spotten.

BACKOFFICE CAMPAGNESITE

WebHare verzorgde de backoffice van de campagne site, waarin onder andere de routes werden uitgezet en alle gezette vallen werden verwerkt (berekening waar en wanneer de Yeti langs een val kwam). Ook maakten we een koppeling met social media en verzorgden we de e-mailing voor aanmeldingen, uitnodigingen, dagelijkse resultaten, herinneringen, bonusvallen et cetera. Via de backoffice konden hints over de route worden ingepland, die vervolgens automatisch via de mail op het juiste moment werden verstuurd. 

 

120.000 UNIEKE BEZOEKERS

In de promotiecampagne werden in totaal ruim 290.000 vallen gezet door 12.598 spelers. De Yeti is maar liefst 66.149 keer gevangen! En de website trok tot aan de laatste dag van de campagne ruim 120.000 unieke bezoekers.


Meer ŠKODA cases